Facebook szybko traci użytkowników s Stanach Zjednoczonych, ale w skali globalnej nadal rośnie. Sukcesywnie wzrastają również dochody firmy ze sprzedaży reklam
Największy serwis społecznościowych stracił około 15 milionów użytkowników w Stanach Zjednoczonych w ciągu ostatnich dwóch lat,. Obecnie z Facebooka korzysta 61 % mieszkańców USA, wcześniej wskaźnik ten kształtował się na poziomie 67 %.
W zauważalny sposób rośnie natomiast średni wiek użytkowników. Młodzi ludzie przenoszą się na inne platformy uchodzące za bardziej cool, np. Instagram albo Snapchat. W tym kontekście warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że Instagram jest własnością Facebooka tak więc migracja młodych nie jest wielkim problemem firmy z Menlo Park.
W skali globalnej liczba użytkowników nadal rośnie, ale w znacznie wolniejszym tempie niż to było w najlepszych latach serwisu. Obecnie Facebook ma 1,52 miliarda aktywnych userów. tak wysoki poziom utrzymuje się mimo kilku głośnych afer, których podłożem była niedostateczna troska serwisu o zapewnienie użytkownikom prywatności oraz polityczne manipulacje w trakcie wyborów prezydenckich w USA i kampanii referendalnej w sprawie Brexitu.
Problemy te nie przełożyły się jednak na spadek zaufania ze strony reklamodawców. Dochody z tego źródła sukcesywnie rosną i sięgają obecnie 16 mld dolarów rocznie, tak więc Mark Zuckerberg i akcjonariusze nie mają szczególnych powodów do niepokoju. Los Naszej Klasy na razie Facebookowi nie grozi.
Firma stara się jednak dmuchać na zimne i deklaruje wprowadzenie zmian korzystnych dla klientów. Mark Zuckerberg zapewnił, że Facebook będzie przykładał znacznie większą niż dotąd uwagę do ochrony prywatności i danych osobowych. Jednym z rozważanych rozwiązań jest szyfrowanie danych. Ma to je zabezpieczyć nie tylko przed niepowołanym dostępem z zewnątrz, ale także przez samego Facebooka.
Na globalnym rynku Facebook nie ma obecnie żadnego groźnego konkurenta. Google Plus właśnie zwija żagle. Jedynie w krajach rosyjskojęzycznych popularnością dorównuje mu serwis VKontakte